Thursday 9 December 2010

WORK 1.3


Avui ha estat el primer dia on he signat tot allò que he fet. Primer recollir al hall 1 els "putaway lists" per tal de fer el check del número de referència (Ref No), el codi de l'article (Item Code), el núm de lot (Stillage No or Batch No), els codis del pallets o caixes, i comprovar (calculadora en mà) les quantitats. Són llistes provinents de diversos transportistes (Carriers), que un cop arribada la mercaderia, el que fem és distribuirla  arreu del món, o d'Irlanda). Per tant els packing list ja estan fets, l'albarà del transportista primer també. Cal fer un altra albarà i la seva corresponent factura.  Per altra banda tenim dos clients preferents (IBM i TECH GROUP), que en aquests casos cal fer-ho tot. I de tant en tant vé un supervisor de l'IBM a fer una ullada. Avui ha estat el primer dia que he vist una supervisora de Tech Group, amb un accent molt americà.

Al menjador he coincidit amb la Ciara O'Neill i m'ha donat les gràcies per haver-li enviat un correu per tal que em signés aquesta setmana els contractes i els annexes corresponents. M'ha preguntat quin és el meu últim dia, i llavors m'ha demanat disculpes. Perquè?  Doncs perquè la meva resposta ha estat : el proper divendres dia 19, i clar ella aquest matí ha repartit departament per departament el full de la festa del dia 24, on tots els treballadors estan convidats a un sopar lleuger, i molta música al centre de Dublin. S'ha adonat de seguida que no podia assistir. Cap problema. També m'ha recordat que em farà arribar el certificat del "Training" la setmana vinent. A la feina s'ha parlat de proteccionisme. Defensaven en una taula al costat meu la "necessitat" de comprar productes irlandesos per acabar amb aquesta recessió. I nosé si és que estava jo al costat, o no, però en un moment de la conversa han afegit- Bé, productes europeus-.

Hi ha un cert malestar amb el xinesos i frustació amb les empreses americanes , aquestes últimes crec que es déu als llocs de treball que acostumaven a crear en els darrers anys, però que ara justament és al revés.Segons en Paul Clarke, fa un any el xinesos volien construir una pista d'aterratge al aeroport de Dublin amb un garn centre logístic. Deien que les inversions les farien en la seva totalitat el govern de la Xina i donarien feina a  1.000 persones. Però es va rebutjar. El motiu va ser que el 80% de les persones que hi treballarien al centre logístic havien de ser d'origen xinès. Ara, em pregunto si ho acceptarien.

Temes logístics


Perquè  és important el país d'origen? Els Estats Units no volen comprar productes de certs països i a  la Unió tenim limitacions pels tèxtils provinents de la Xina. Diversos països poden aplicar impostos a productes provinents d'altres països. (Els Estats Units apliquen un 44,9% als DRAM provinents de Corea). Hi ha clients que només volen béns fabricats en certs països. (Si compres Penfolds Cabernet Sauvignon 1999 d'Australia, esperes que estigui produit a Australia i no al Regne Unit).

No comments:

Post a Comment