Thursday 16 December 2010

LIFE 1.4.



Avui ha estat el dia del formatge, ja que m'ha passat quelcom que mereix situar-ho com a situació anecdòtica. No revelaré que m'ha passat exactament però si donaré unes pistes. He parlat amb un senyor d'uns 60 anys, que s'adreçat a mi sense que jo digués res. I al cap d'uns minutets una dona de mitjana edat ha començat a parlar amb mi sense que jo m'adrecés a ella. Ambdòs casos s'ha parlat de formatges. Es veu que m'han vist molt capficat comparant preus i m'han aconsellat. Però el més sorprenent és el darrer consell de la senyora. Qui ho havia de dir, que els formatges s'han de comprar d'una determinada forma (lloc). No diré res més, per què s'ha d'explicar "one to one". Podria resultar de gran ajuda a segons qui. -I és que un ha de cercar el que és, i no el que hauria de ser-. Albert Einstein.


L'altre dia va ser Santa Llúcia i a les cases és el dia assenyalat per començar amb les "Christmas decoration", per bé que ja fa tres setmanes que els centres comercials, botigues i carrers estan decorats. Es respira l'ambient pre-nadalenc per totes bandes, fins i tot a la feina. La Jelena ("Reception") avui s'ha agafat el dia lliure "day off" per fer les compres de Nadal i en John avui no ha vingut i quan he preguntat per ell, m'han dit:
 -probablement fent compres nadalenques-. Es veu que un divendres o dissabte tot està molt ple de gent i si ho pots evitar,... També es nota l'esperit catòlic de la gent, quan veus que tothom intenta ser amable, responen les teves preguntes el millor que poden i s'asseguren que t'han entés, reparteixen sandvitxos, café i té calent a la gent sense sostre, canten al carrer per recaptar diners pels menjadors públics, fan recaptes per hospicis i passen per les cases per recollir roba usada per gent necessitada. No es estrany veure persones que donen monedes als pidolaires (tant se val l'edat o si són les 11 am o les 11pm quan la gent jove surt dels pubs).

No comments:

Post a Comment