Saturday 27 November 2010

TREBALLAR, TREBALLAR, TREBALLAR,...

El passat dilluns vaig començar a treballar a l'empresa. Vaig entrar a les 8.30 i vaig sortir  a les 17.15. El primer que va fer la cap de Recursos humans és explicar-me totes les normes, en especial les de seguretat. La Ciara O'Neill és una noia força jove (uns 30 anys) que em va explicar el funcionament de l'empresa i em va ensenyar tots el departaments excepte el financial dpt . Hi ha un munt de seguretat. Per arribar al meu departament (LCR Dpt) he de passar la meva ID magnètica dues vegades i passar per un arc de detecció de metalls. Que cada dia em pita i em tanca les portes. Fins que vaig descobrir aquest dijous que el meu rellotge no passa els controls. Sort que els de seguretat són super amables i molt comprensius. Hi ha un maletí de "first aid" en cada departament i fins i tot disposen en una zona central, de desfibriladors! Hi ha personal que s'especialittza en diverses "skills" extra laborals. De manera que veus persones amb el distintiu de "Fire exctintion", "first aid specialist", i d'altres.

M'ha tocat treballar amb la Diana Boyle (Logistics Administrator). Treballa a un bon ritme pero també descansa molta estona. Tenim 10 minuts abans de las 11.30 de descans o  fumar o el que vulguem a la zona de la "canteen", on de nou has de passar la ID per accedir. Després 30 minuts pel "lunch", 10 minuts més abans de les 15,00 i per la tarda uns altres 10 minuts. He descobert que la banda magnètica és més que un control de seguretat, resulta ser un temporitzador també. Per tant (molt important), si entres a les 9.00 a la zona de la cantina amb la ID magnètica i després surts sense ella (perquè aprofites que algú entra o surt i t'aguanta la porta), llavors per a l'empresa has estat hores a la cantina. M'ho va confirmar en Paul Clarke un noi del sindicat.

L'empresa envia de tot però bàsicament ho han dividit en tres halls. El primer és exclusiu per café (palets carregats de sacs), el segon (que és el meu), dedicat bàsicament a treballar per la IBM i la HP. Un percentatge elevat de la nostra feina és amb la IBM. tant és així que la seva nau està connectada amb la nostra. I finalment el tercer hall està dedicat a transportar medicines. La meva primera feina ha estat introduïr en el programa informàtic unes comandes pendents. Fàcil, pero els codis dels "pallets" són llarguíssims (12 dígits). Després ens ha arribat un correu per intranet de la Michelle Daly, que necessitava amb urgència algunes factures i que féssim unes cópies. Tot en paper físic. Les he trobat totes , excepte una. La Diana llavors ha entrat al sistema i m'ha suggerit que la busqués a al setembre. Sabíeu que el xinesos fan les factures en horizontal?? A l'oficina estaré amb la Sarah també, però de moment no la conec (està de vacances).

Alguns proveïdors són també empreses de transport, que ens fan arribar els seus albarans i factures. (Sort he tingut de passar pel departament de comerç internacional a GLUPS,SAS). Gràcies a l'Esther Montaña que em va introduïr amb molts conceptes, i métodes que ara no em resulten estranys. Però he de posar al dia conceptes dels packing lists, CMR's i aprendre de nous coma ara: taken off, wave number, pro-forma - invoices, CP,RIP date,... Aquí es fan servir tots els sistemes de transports existents i treballem molt amb Ex works, CPT, i FCA. Als proveïdors als anomenen "vendors".

1 comment:

  1. M'alegro molt per a tu. Estàs aprenent moltes coses i el entorn en el que t'hi trobes va al nivell de les teves expectatives segur.

    Continua explicant please !!

    ReplyDelete